Yıldızlara Ulaşmak Daha Kolay: Kendi Amatör Astronomi Grubunu Kur

Belki de sadece adını duyduğunuz asteroitlerin ve takımyıldızların gizli dünyasını keşfetmek ne zor ne de pahalı bir uğraş. Son kayıtlara göre güneş sisteminde çoğunun yörüngesi Mars ile Jüpiter arasında kalan bir milyondan fazla asteroit bulunuyor. Bu da demek oluyor ki gökyüzünde sizin de keşfetmenizi bekleyen cisimler var.  Hatta tarihte asteroitleri ilk keşfedenler arasında amatör Macar astronom Baron von Zach’ın 1800’lü yılların başında kurduğu “Gezegen Avcıları” grubu tarafından bulunduğunu ve sonrasında her yıl en az birkaç asteroitin bu listeye eklendiğini de düşünün. Amatör astronomluğa adım atmak için bir sürü geçerli sebep var peki astronomluğa giden yolda ne yapmak gerekiyor?

Astronomi ve Uzay Bilimi ile ilgili kitaplara internet üzerinden PDF ya da e-kitap olarak ulaşabileceğiniz gibi internet üzerinden yapacağınız araştırmalar da başlangıç için yeterli olacaktır. Bu aşamada bir yıldız haritası edinmek de size ne aradığınızı ya da gece gökyüzüne baktığınızda sizi bekleyen takımyıldızlarının, asteroitlerin adını ve yerlerini öğrenmeniz için yardımcı olacaktır. Teknolojinin bu kadar geliştiği günümüzde yıldız haritanızı evinizdeki yazıcıdan almanızın bile mümkün olduğunu unutmayın.

İkinci aşamada kendi teleskopunuzu yapabilir ya da uygun fiyata bir teleskop edinebilirsiniz. Başlangıç olarak 10X50 boyutunda bir dürbün de harika olacaktır.

Kendi kendinize ufak keşifler için evinizin terasını, balkonunu ya da bahçenizi kullanabilirsiniz. Işık kirliliğinin az, ufuk çizgisinin temiz olduğu yerlerde gözlem yapmak ise önemli bir ayrıntı. Fakat uyarmamız gerek ki bir süre sonra şehrin ışığına rağmen astronomluk yapmaya çalışmak yetmeyecektir. Bu da şehrin ışıklarından uzaklaşmanızı ve kendinizi yıldızlara daha yakın hissettiğiniz bir yerde olmanızı gerektirecek.

Amatör astronomlukta bir sonraki adım ise kaçınılmaz olarak sizinle aynı tutkuyu paylaşan insanlarla tanışmak. Bu da kendi amatör astronomi grubunuzu kurmak ve yıldızları birlikte keşfe çıkmak için harika bir başlangıç olacaktır.

KÖY’de doğa uyumlu gece aydınlatması sayesinde; gece gözlemleriniz sorunsuz olacak.

Detaylı bilgi için:

koy.com.tr

Siyahkalem inşaat şirketi tarafından hayata geçirilen Köy hakkındaki detaylı bilgiye http://www.koy.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Cevap Yaz